Miért fontos a monitoring egy informatikai cég életében?

0 Comments

Monitoring

Ahhoz, hogy egy cég infrastruktúrája megfelelően működjön és fenntartott legyen, szükséges lehet a folyamatos rendszerfelügyelet. Ennek az az oka, hogy egy leállás akár felbecsülhetetlen értékű károkat lehet képes okozni egy vállalkozás, vállalat életében.

Annak érdekében, hogy ez ne fordulhasson elő, szükséges lehet folyamatos monitoringot végezni. Ez lényegében azt jelenti, hogy egy szakértő állandóan felügyeli a rendszert, és leállás, vagy rendellenesség esetén azonnal a segítségére siet a megbízó vállalatnak.

Milyen konstrukciókban lehet kérni ezen szolgáltatást?

Ami a legnehezebb az egészben, hogy nehéz előre látni, hogy egy cég, vállalkozás életében pontosan mikor fog olyan helyzet előállni, amikor segítségre lenne szükség. Ha pedig bekövetkezett a baj, akkor nem fog egyik pillanatról a másikra egy cég szerződést kötni velünk. Pláne abban az esetben, ha 0/24 felügyeletre lenne szükség, és este, éjszaka történik baj.

Ezért az átalány díjas konstrukció a leggyakoribb a rendszerüzemeltető informatikusok piacán. Ez lényegében azt jelenti, hogy egy cég megbízásos alapon folyamatos felügyeletet biztosít. Akkor is segít, ha éppen rengeteg a munka, de abban az esetben is fizetünk a szolgáltatásért, ha akár hetek óta semmilyen hiba nem történt.

Miért segíti elő a cégek infrastrukturális fejlődését?

Egészen addig feleslegesnek tűnhet ez a munka, amíg ténylegesen nem történik baj. Ha már megtörtént, akkor késő a bánat, akár sok millió forintunk is bánhatja, hiszen, ha leáll az IT rendszer, akkor az nagyon kellemetlen lehet, és sok idő kiesik az ablakon a dolgozóink munkaidejéből, de a partnereink is csalódottak lesznek, ha nem tudnak minket elérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.